Vår på riktigt!

Även om jag faktiskt sörjer lite att vintern är över så älskar och välkomnar jag också våren. Det har liksom gått mig lite förbi det här med att vi gått mot ljusare tider, och det var egentligen inte förrän på kvällens lugna femkilometerspass som jag på riktigt reagerade över det där härliga kvällsljuset. Och då är det ändå mitten av april! Sen på bollen alltså, men tiden går i raketfart, det är inte alltid lätt att hänga med.

De senaste veckorna har varit fyllda till bredden med studier och extrajobb. Tentorna har avlöst varandra och då jag ganska nyligen börjat ett nytt jobb har jag haft svårt att tacka nej till extrapass om någon frågat. Att säga nej är generellt något jag måste bli bättre på, eller snarare bli bättre på att inte säga ja och sedan ändra mig. Det är lätt hänt att ta på sig alldeles för mycket och sedan behöva göra någon besviken. Så vill jag inte göra! Det får bli vårens utmaning på temat personlig utveckling.

Förutom det så har jag som mål att springa milen innan 1 juni vilket bäddar för en hel del löpning i april och maj! Just nu går 5-6 km helt okej bra, men det behövs ännu lite till för att få till de där sista kilometerna. Jag kanske ska anmäla mig till ett lopp?

Kommentera

