Att hålla ett löfte

I slutet av förra året bestämde jag mig för att stuva om lite i mitt liv. Jag trivdes inget vidare på min arbetsplats, träffade mer sällan mina kompisar, hoppade över allt fler träningspass och kände mig trött, ofokuserad och omotiverad. Saker jag planerat vid samma tid ett år tidigare hade inte blivit riktigt som jag tänkt och det hela resulterade i en ganska tung, nedåtgående spiral. Det är okej att stanna upp i den där spiralen ett tag och tillåta sig själv att känna sig lite nedslagen, allt kan ju inte vara rosenrött och fantastiskt hela tiden, någonting en ofta glömmer.

Men så bestämde jag mig alltså att livet är för kort för att inte leva det fullt ut, och gjorde som så många andra – jag skrev ned mina nyårslöften. Jag delade upp dom i tre kategorier: ”Skall innehålla”, ”Skall inte innehålla” och ”Saker jag vill göra”. Det tog ungefär en månad, mycket tankeverksamhet, och framförallt mycket rannsakande av min egen person för att lyckas plita ner saker jag kände att jag vill göra och välja bort de saker jag borde göra, eller kanske till och med saker som andra vill göra.

Mitt 2015..

..skall innehålla:
Spontanitet
Målsättningar
Motivation
Upplevelser
Mindre tänka, mer göra

..skall inte innehålla:
Energitjuvar
Ofullföljda mål
Väntan på bättre timing, sällskap till resan etc.

Saker jag vill göra:
Åka mycket skidor, utför och på längden
Springa fler lopp (bla Tjejmilen och Lidingöloppet)
Simma Vansbrosimningen
Klättra mer
Vandra i Norge
Lära mig kitesurfa
Åka på en längre resa

Framförallt är den här listan en chans att utveckla (och senare följa upp) egenskaper hos mig själv som jag behöver jobba lite på. Bli mer spontan, fullfölja alla mina mål och drömmar och göra mer av de saker som jag vill göra, oberoende av någon annan. Med detta i bakhuvudet bokade jag idag 2015 års första resa med avgång nästa fredag. Ingen annan än en själv kan byta riktning på livet!

pizap.com14224612311961

Kommentera

